Стор. 12


Вічність. 1984.




Людмила Нестуля

З ПЛАНЕТИ ДИТИНСТВА


В добу занепаду традиційного побуту майстрам важко не зрадити себе. Потрібно зусилля здолати обставини. Саме ця нескореність, вважає кандидат історичних наук Людмила Нестуля, і є енергетичним джерелом творчості художника-килимаря Олександра Бабенка з Полтави. Клітина родової пам'яті, здається, найвпливовіша складова його свідомості. Олександр стверджує, що зобов'язаний усім матері. Силою особистості всесвітньознаної килимарки Надії Несторівни є життя у творчості. Та якщо для матері килим - момент умиротворення, самодостатності, то для сина то стан тривожного перепочинку. Прагнення не лише формальної досконалості, а й відкриття нового смислу, віднайдення власного філософського каменя. Зовнішньо згармонізовані композиції художника не сприймаєш як безумовну врівноваженість. Лад візерунка часом скидається на розбурхане полум'я. Здається авторові весь час доводиться приборкувати його динамічну природу. Та головне - в Бабенка є стійка опора: національна традиція буденного і сакрального світосприйняття.





SLE Развлечения