Стор. 02








стор. 02
Андрій Пікуш

ОСНОВА НАЦІОНАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ


(ст. 2-5) Голова правління центру народного мистецтва "Петриківка" Андрій Пікуш порушує проблему збереження та розвитку осередку петриківського декоративного малярства, адже упродовж усієї історії українців традиційне мистецтво було і дивовижним реліктом його самозбереження. Тоталітарний режим зруйнував основи історичного образу життя народу, знищений був і вільний ринок - економічний важіль розвитку народного мистецтва. Залишилося лише 15 з численних осередків на Україні. З-поміж них - Петриківка. У селі 1936 року було організовано дворічну школу декоративного малювання, що існувала до 1941 р. Її випускники, учні великої Т.Пати, зробили великий внесок у збереження розпису, шукали шляхів виходу його в життя. Після війни кращі майстри започатковують вихід цього мистецтва в промисловість, архітектуру, поліграфію. 1958 року під керівництвом Федора Панка засновано фабрику "Петриківський розпис", де попри масове тиражування і системне знищення ручної праці, талановиті майстри зуміли зберегти своє творче обличчя і виховали молоду зміну. 1991 р. автор організував підприємство нового типу ЦНМ "Петриківка". Після проголошення незалежності, внаслідок розвалу економіки, відсутності державної підтримки, зупинилися фабрика та експериментальний цех, не витримали труднощів деякі приватні структури. З 170 майстрів 2/3 втратили роботу. Щоб допомогти носіям і творцям народної традиції, автор накреслює конкретні шляхи подолання такого занепаду. Порушує питання про створення державної концепції, а також програми збереження і розвитку національного мистецтва.




Copyright © 2004, "Народне мистецтво"
Національна Спілка Майстрів Народного Мистецтва України
Київ, Україна

WEB-design
www.zlobas.narod.ru/cool.html