Число № 31-32 (3-4).2005
стор. 05





Олександр Найден

ІКОНОГРАФІЧНІ І ВЕРБАЛЬНІ ОБРАЗНІ ФОРМИ В НАРОДНОМУ МИСТЕЦТВІ


ІКОНОГРАФІЧНІ І ВЕРБАЛЬНІ ОБРАЗНІ ФОРМИ В НАРОДНОМУ МИСТЕЦТВІ - закінчення (початок у № 1 - 2, 2005) статті Олександра Найдена, що носить гіпопетичний характер. У ній автор використав надбання і відкриття різних наук і галузей знань, з яких вияскравлюються загальні закономірності виникнення і поширення іконографічних форм, мотивів, сюжетів фольклору та органічних утворень. Цікаво, що музична і природнича історія на картах, створених М.Вавіловим та угорським музикознавцем Б. Сабольчі, описують однакові культурно-історичні відносини: розквіт найдавніших людських культур у певних вогнищах та їх поширення з цих вогнищ. Культурні рослини разом із ідеєю і практикою землеробства, втрачаючи одні ознаки і набуваючи інших, протягом певного історичного часу просувалися від Месопотамського нагір'я на захід та північний захід, щось із ознак втрачаючи, щось набуваючи, як і музичні та образотворчі атрибути землеробських обрядів. Отже, висхідне культове зображення, найбільш складне і досконале щодо реалістичної розробки форм, виникло у вогнищі землеробства у готовому виді, а не формувалось поступово. Така закономірність, мабуть, властива розвитку всіх мотивів, сюжетів, композицій і схем народного мистецтва.


На головну сторінку

Copyright © 2004-2006, "Народне мистецтво"
Національна Спілка Майстрів Народного Мистецтва України
Київ, Україна