Число № 41-42 (1-2).2008
стор. 36




Володимир Титаренко

БАР ЧИ ШАРГОРОД?


Альбом “Миски Поділля”, який побачив світ 2007 року у видавничому центрі „Народні джерела”, став причиною дискусії серед науковців відносно правомірності атрибуції автором Альбому мисок Бару та Шаргорода. Річ у тім, що раніше більшість дослідників цих мисок не розділяли й одностайно атрибутували як миски Барських майстрів. Серед нечисленних публікацій про подільське гончарство лиш у Прусевича зустрічається єдина фраза про те, що гончарство в Слободу Мурафську було свого часу занесене із Шаргорода. Масив пам’яток, виявлений при підготовці “Мисок Поділля” до публікації, дав достатньо підстав Володимиру Титаренку для праці над аналізом стилістики розпису і інших важливих факторів і обгрунтовано довести, що серед мисок, які в минулому безапеляційно відносили до барської належать до іншої стилістичної школи, умовно названої шаргородською. Крім того, пам’ятки цієї школи мають свою традицію формотворення, також, існують особливості технології, за якими додатково вдається розрізняти ці школи. Володимир Титаренко вважає, що цих трьох факторів цілком достатньо, щоб впевнено атрибутувати пам’ятки.


На головну сторінку

Copyright © 2004-2008, "Народне мистецтво"
Національна Спілка Майстрів Народного Мистецтва України
Київ, Україна